• Wycieczka do Borne Furniture

• W dniu 19.06 odbyliśmy cała klasą 3 LO A wycieczkę do zakładu Borne Furniture. Wycieczka zorganizowana była przez Panią Urszulę Piotrowicz w ramach tematu”Wpływ przemysłu na środowisko przyrodnicze, rynek pracy oraz gospodarkę regionu”. Zwiedzanie fabryki było pouczającym i fascynującym doświadczeniem. Zakład ten jest znanym producentem wysokiej jakości mebli, a w trakcie wycieczki mieliśmy okazje zobaczyć, jak meble powstają od podstaw. Przy wejściu do głównego budynku produkcyjnego zauważyliśmy zasady BHP oraz siedem ciekawych zasad współpracy zakładu. Przewodnik jak i pracownicy byli bardzo kompetentni i chętnie nas oprowadzili po każdym procesie produkcyjnym opisując swój zakres obowiązków jak i przedstawili nam technologie wykorzystywane w zakładzie.

Zaawansowanie maszyn i precyzja, z jaką pracownicy tworzą meble były godne podziwu. Mieliśmy także okazje zobaczyć gotowe produkty, które były pięknie zaprojektowane i wykonane. Na zakończenie dostaliśmy od firmy mały prezent w postaci smyczek z firmowym logo. Prowadzący zajęcia wyczerpująco wytłumaczyli nam aspekty naszego tematu.

Kornelia Bojko, kl.3LOa

• Zawody sportowe i kolejne sukcesy uczniów ZSiPO

•   „Cena sukcesu to ciężka praca, poświęcenie i determinacja, by niezależnie od tego czy w danej chwili wygrywamy czy przegrywamy dawać z siebie wszystko”. Prawdziwość tych słów Vinca Lombardi dowiodła 12.06.2023 r. reprezentacja naszej szkoły, która wzięła udział w Indywidualnych Mistrzostwach Powiatu Myśliborskiego w Lekkiej Atletyce. Zawody odbyły się na stadionie w Myśliborzu, gdzie uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w następujących konkurencjach: 100m, 400m, 800m, skok w dal, pchnięcie kulą i sztafeta 4x100.

Osiągniecia reprezentacji dziewcząt w Licealiadzie to:

• 100m – Magdalena Iwańska (II miejsce) i Natalia Foster (III miejsce),
            • 400m – Kinga Radzka (III miejsce),
            • 800m – Magdalena Kędzior (I miejsce), Katarzyna Dobrzeniecka (II miejsce) i Martyna Tylkowska (III miejsce),
            • pchnięcie kulą – Agnieszka Bartnicka (I miejsce), Martyna Zima (II miejsce) i Oliwia Kostrzewska (III miejsce),
            • sztafeta 4x100m – II miejsce ( Maja Galant, Magdalena Iwańska, Kinga Radzka, Natalia Forster).

Wyniki Licealiady chłopców:

• 100m – Remigiusz Sołoducha (I miejsce) i Michał Wesołowski (II miejsce),
            • 800m - Filip Ziobrowski (I miejsce) i Patryk Gil (II miejsce),
            • skok w dal – Kacper Kucharski (II miejsce),
            • pchnięcie kulą – Wiktor Bartosik (I miejsce) i Kacper Kucharski (III miejsce),
            • sztafeta 4x100m – I miejsce (Michał Wesołowski, Ksawier Nadolski, Piotr Król, Remigiusz Sołoducha).

Występ naszych zawodników można uznać za bardzo udany. Szkołę reprezentowali również: Maja Gulczyńska, Maja Galant, Amelia Wyderska, Oliwia Tumielewicz, Kalina Siejko, Wiktoria Leszczyńska, Martyna Cieślak, Maja Kuźniewska, Ksawier Nadolski, Piotr Król, Dawid Pieczko, Mateusz Maciejak, Daniel Stawicki, Paweł Kowalek, Szymon Karmelita, Damian Walczak i Patryk Kancler.

To kolejny sukces naszych zawodników i należy im pogratulować oraz ich opiekunom: p. Karolinie Koniecznej i p. Jarosławowi Bednarkowi.

W. Leszczyńska

• Górka znowu na Drawie

• W dniu 13 czerwca 2023r. nasi uczniowie po raz kolejny brali udział w spływie kajakowym. 27 śmiałków wraz z naszymi wspaniałymi opiekunami Panią Karoliną Konieczną, Panem Jarosławem Bednarkiem oraz Panem Grzegorzem Zielińskim, udali się na niezapomnianą przygodę. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy przy szkole o godzinie 8.00. Po krótkim sprawdzeniu obecności wyruszyliśmy. Podróż minęła szybko i bezproblemowo, więc o godzinie 9.30 byliśmy już w kajakach. Początkiem naszej trasy był most w Prostyni. Spływ był bardzo interesujący. Musieliśmy wykazać się sprytem i zręcznością by pokonywać przeszkody. Trochę stresu też przysporzyły nam łabędzie, niezbyt zadowolone z naszej obecności.

Również zauważalny był spadek poziomu wody w porównaniu z rokiem poprzednim, ale pomimo tych trudności pogoda dopisywała, więc każdy z nas miał okazje się trochę opalić. Naszą przygodę zakończyliśmy na jeziorze Adamowo-Dubie przy Stanicy Wodnej PTTK w Drawnie. Cała trasa liczyła 12 kilometrów, a udało nam się ją pokonać w niecałe 4 godziny . Po tym wysiłku nasi kochani opiekunowie zorganizowali ognisko, na którym mogliśmy zregenerować swoje siły. Następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną i o 15.10 byliśmy już w Barlinku. Zmęczeni i ukontentowani wróciliśmy do domów.

Oliwia Augustyniak

Katarzyna Długaszek

Julia Figiel

Było super i nie możemy się doczekać kolejnego spływu.

• Zespół Szkół i Placówek Oświatowych
        • 95 7461 064 lub +48 663 970 340
        • ul. Szosowa 2 74-320 Barlinek Zachodniopomorskie, Polska www: zsipo.eu e-mail: sekretariat@zsipo.eu fax: 95 7461 064 74-320 Barlinek Poland